РЕЄСТРАЦІЯ ВОЛОНТЕРОМ: ЯК ЦЕ ЗРОБИТИ І ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО

Голова ГО “Горизонт змін” Вікторія Феофілова зареєструвалась у Державній податковій інспекції як волонтерка. Вона вирішила описати цей досвід, адже сьогодні багато людей також займаються волонтерською допомогою.

КОМУ варто реєструватися?

Тим громадянам, які збирають благодійні кошти на свої приватні банківські картки і витрачають ці кошти на купівлю військової амуніції, медикаментів чи гуманітарних вантажів. Реєстрація потрібна для того, аби кошти, які надходять вам на картку, не вважали прибутком і не вимагали від вас сплати ПДФО.

ЩО ТАКЕ реєстр волонтерів?

Створення такого реєстру було ініційоване у 2014 році наказом Міністерства Фінансів України: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1471-14#Text

Реєстрація не є обов’язковою, однак може звільнити вас від необхідності виправдовуватись перед податковою. Є нюанс в тому, що сам реєстр створений тоді, коли війна називалася АТО, і поширювалась лише на дві східні області. Тому реєстр саме так і називається. Але поки нічого нового держава не придумала і вірогідніше просто змінить назву реєстру, ніж створить новий. Тож краще зареєструватися в цьому аби легальніше вести свою волонтерську діяльність.

ЯК ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ?

Для цього вам необхідно підготувати три документи:

  • копію ІПН;
  • довідку про відкриття рахунку в банку, на який ви плануєте або вже збираєте благодійні кошти. Приклад довідки можна подивитись тут: https://cutt.ly/GFR4GhG
  • заповнену заявку за спеціальною формою, яку можна знайти тут: https://cutt.ly/HFR41jQ

ВАЖЛИВО! Довідка має бути саме за формою, затвердженою Мінфіном! Тому варто її заповнити і просто завірити підписом і печаткою банку.

Тут може виникати нерозуміння від банківських працівників, тож ви маєте м’яко, але наполегливо, пояснити, що потрібно зробити саме так, а не інакше.

Важливо у заяві вказати реальну дату, із якої ви почали збирати допомогу. Тобто, можна вказати дату раніше, ніж дата подання заяви. Також можна реєструвати кілька рахунків, але в такому випадку потрібно мати довідку із банку на кожен з них.

КУДИ подавати документи?

Документи ви подаєте до своєї податкової інспекції. Якщо все правильно, вас мають внести до реєстру протягом одного дня та видати довідку.

Інколи працівники ДПІ дивуються таким запитам, бо процедура не надто популярна. Тож пропонуємо вам мати з собою можливість продемонструвати посилання на наказ і бути переконливими у тому, що він все ще діє і людей в ньому реєструють. Можна для прикладу показати цей допис 

Зберігаймо спокій, реєструємось у базі волонтерів та працюємо на перемогу!

Зв'язатися з нами
Відгуки