Існує безліч програм і фондів, які надають українським громадським організаціям “гранти” — безповоротну фінансову допомогу на реалізацію суспільно-корисних ідей. Однак і організацій, які претендують на ці гроші, теж багато. Адже гранти — це завжди конкурентна історія: на один грант претендує кілька (інколи — кілька десятків чи сотень) команд зі своїми ідеями. Тож грантодавець мусить обирати з них найкращі, аби вкласти ресурс якомога ефективніше. І робитиме він це на основі грантової заявки, в якій потенційні грантери описують свої проєкти. Отже, ви можете бути супер організацією, однак грантова комісія не знає вас особисто, тож робитиме свої висновки виключно з того, що ви написали у заявці. Ось чому важливо вміти грамотно їх заповнювати.
Залучайте до реалізації партнерів
Це підкреслить значимість проблеми, яку ви пропонуєте вирішити, та покаже вашу здатність до співпраці.
Особливо важливо це робити, якщо у вашої ГО немає значної грантової історії: тоді більш досвідчена організація може виступати для донора гарантом того, що все буде реалізовано вчасно і правильно. Тож шукайте тих, хто може підсилити ваш проєкт експертизою, досвідом або має вихід на вашу цільову аудиторію. Також дуже цінується міжсекторальна співпраця, тобто залучення партнерів не лише з громадського сектору, але і від влади та бізнесу.
Широке інформування гарно вирізнятиме вас на фоні інших
Адже по-перше, кожен грантодавець зацікавлений у тому, щоб про їхню діяльність знали якомога більше людей. А по-друге, таким чином ваші кількісні показники будуть приємно вражати.
Адже, якщо донору потрібно буде обрати вкладати ту саму суму в проєкт де планується 20 бенефіціарів чи 2000 — самі розумієте, хто виграє. Та і завжди є теми, які будуть цікаві й корисні широкій публіці. Тож беріть собі в інформаційні партнери ЗМІ, плануйте прес-тури або прес-ланчі, закладайте кошти на таргетовану рекламу у соціальних мережах та активно працюйте з телеграм-каналами або вайбер-чатами. Способів поширити інформацію — дуже багато, головне, щоб вона справді була цінною та правильно подана.
Залучайте співфінансування, навіть якщо грантодавець не ставить перед вами такої вимоги (хоч буває і так)
Додаткове фінансування продемонструє, що ваш проєкт дійсно важливий, якщо в нього готові вкладати не лише грантові ресурси.
Способів залучення додаткового фінансування багато: краудфандинг, бюджетне фінансування, спонсорство чи меценатство, власні ресурси організації. І мова зовсім не завжди іде про гроші, часто це інші ресурси: використання техніки або приміщення, волонтерська праця, матеріали надані для реалізації у товарному вигляді (канцтовари або печиво для кава-паузи). Що більше джерел фінансування ви залучите, то більш стійкою і значимою виглядатиме ваша заявка для донора.
Звісно, че лише частина секретів, які зроблять вашу заявку більш цікавою.